dnes je 3.12.2022

Input:

Elektronická komunikace s ČSSZ není ještě povinná

30.1.2013, Zdroj: ČSSZ

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) se rozhodla odložit zavedení povinné elektronické komunikace pro zaměstnavatele, osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) a ošetřující lékaře. V praxi to znamená, že zaměstnavatelé, OSVČ a ošetřující lékaři mohou ještě po celý rok 2013 činit všechna zákonem předepsaná podání i písemně.

Cílem ČSSZ je postupné a bezproblémové zavedení povinné elektronické komunikace. ČSSZ je klientsky orientovanou institucí a je si vědoma toho, že řada klientů na zavedení povinné elektronické komunikace není v tuto chvíli dostatečně připravena. Dalším důvodem je skutečnost, že zavedení povinné elektronické komunikace již v roce 2013 by bylo bez vazby na koncepční změny v oblasti sociálního zabezpečení plánované v rámci Jednoho inkasního místa.

Nová právní úprava zavedla s účinností od 1. 1. 2013 pro zaměstnavatele, OSVČ a ošetřující lékaře povinnost činit podání a jiné úkony, pro které je předepsán tiskopis, pouze elektronicky. Právní předpisy umožňují ČSSZ určit, které předepsané tiskopisy mohou zaměstnavatelé, OSVČ a ošetřující lékaři po přechodnou dobu podávat i písemně.

Seznam předepsaných tiskopisů, které je možné po přechodné období podávat i písemně:

Nahrávám...
Nahrávám...