Přehled o příjmech a výdajích za daný kalendářní rok je povinna podat každá OSVČ, která alespoň po část kalendářního roku vykonávala samostatnou výdělečnou činnost, s výjimkou osoby, jejíž daň z příjmů za dané zdaňovací období je rovna paušální dani.
Nahoru1. Povinnosti z hlediska správy sociálního pojištění
Termíny pro podání přehledu
Základní lhůta podání přehledu je do 2. května 2022. Ta platí, pokud daňové přiznání podala přímo OSVČ nebo daňový poradce, a to ve lhůtě 3 měsíců od uplynutí zdaňovacího období, bez ohledu na to, zda bylo podáno elektronicky, či v papírové podobě.
Lhůta do 1. června neboli tzv. prodloužená lhůta platí, pokud OSVČ podala daňové přiznání elektronicky po 1. dubnu.
Pokud daňové přiznání podal daňový poradce po 1. dubnu, platí lhůta do 1. srpna.
Jakými způsoby lze přehled podat
Preferovanou a zároveň nejjednodušší formou je elektronické podání prostřednictvím interaktivního formuláře dostupného na ePortálu ČSSZ bez nutnosti chodit na pracoviště místně příslušné okresní správy sociálního zabezpečení, v Praze Pražské, v Brně Městské (dále jen „OSSZ“). Vyplnění tiskopisů na ePortálu ČSSZ není podmíněno přihlášením ke službám ePortálu. Pokud se však klient k ePortálu ČSSZ prostřednictvím své datové schránky nebo Národní identitní autority přihlásí, budou mu při práci s formulářem automaticky předvyplněny nejen identifikační údaje z databází ČSSZ, ale i další údaje potřebné pro správné vyplnění přehledu o příjmech a výdajích OSVČ. Oblíbeným způsobem přihlášení je bankovní identita.
Podání lze učinit také prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu místně příslušné OSSZ (přesnou adresu naleznete na webu v sekci Kontakty), popřípadě je možné využít schránku pro příjem fyzických podání, která je umístěna obvykle u vstupu…